Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu ŽS-PBK Trutnov s.r.o.
1. Všeobecná ustanovení
Práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího se řídí těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. Kupující fyzická nebo právnická osoba (dále jen Kupující) učiněním objednávky stvrzuje, že akceptuje tyto Všeobecné obchodní podmínky. Vztahy mezi Kupujícím i Prodávajícím se řídí těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, které jsou zároveň pro obě strany závazné.
Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.pbk-stavebniny.cz a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu"). Tyto obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.pbk-stavebniny.cz (dále jen „webová stránka") a další související právní vztahy. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
2. Objednání zboží a služeb
Objednávka zboží a služeb může být provedena prostřednictvím E-shopu, telefonicky, e-mailem, písemně či při osobní návštěvě prodejny. Veškeré takto provedené objednávky jsou považovány za závazné.
Aby mohla být objednávka akceptována, musí obsahovat všechny náležitosti, registrační údaje a telefonické spojení na Kupujícího. V tomto případě je objednávka návrhem Kupní smlouvy. K uzavření Kupní smlouvy se nevyžaduje formální potvrzení objednávky prodávajícím, smlouva pak vzniká samotným dodáním zboží.
Prodávající si však může v jednotlivých, zejména sortimentně nebo finančně náročnějších případech, vyhradit písemné potvrzení objednávky. Rozsah dodávky, cenu zboží a služeb, termín dodání, výši zálohy, platební a dodací podmínky potvrdí Prodávající Kupujícímu zasláním potvrzení objednávky e-mailem, poštou nebo jeho osobním předáním.
3. Práva a povinnosti
Práva a povinnosti Prodávajícího
Prodávající je povinen zrealizovat objednávku Kupujícího v co nejkratším termínu (od splacení požadované zálohy).
Prodávající je povinen uskutečnit dodávku do místa, které uvedl Kupující v objednávce, nebylo-li stanoveno jinak.
Prodávající může od objednávky jednostranně a s okamžitou platností odstoupit dojde-li v průběhu doby, kdy bylo zboží objednáno, k výrazné změně kurzu zahraniční měny nebo ke změně ceny, či změně specifikace zboží ze strany dodavatele. V tomto případě je povinen neprodleně uvědomit Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.
Práva a povinnosti Kupujícího
Kupující je povinen v objednávce uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být zboží doručeno.
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit kupní cenu, včetně ceny za dopravu zboží. S konečnou cenou a cenou za dopravu je Kupující vyrozuměn před dodáním zboží.
Kupující má právo zrušit objednávku do 24 hodin od objednání a to písemně, e-mailem, poštou nebo faxem, a to bez udání důvodu. Zruší-li Kupující objednávku později, než do termínu uvedeného v předchozí větě, má Prodávající právo požadovat po Kupujícím náhradu nákladů vzniklých v souvislosti s obstaráním zboží pro Kupujícího, a to až do výše 100 % ceny objednaného zboží a služeb.
4. Dodání a platba za zboží
Dodací podmínky
Dodání objednaného zboží bude provedeno způsobem dodání na místo stanovené v objednávce Kupujícího a potvrzené v potvrzení objednávky. Bude-li Kupující dodatečně požadovat změnu způsobu, nebo místa dodání má Prodávající právo na doúčtování nákladů, které mu vznikly v důsledku takovéto změny.
Dopravu zboží zajišťuje Prodávající, pokud si ji Kupující objedná. Pokud si Kupující nepřevezme zboží z důvodů ležících na jeho straně, je povinen nést v plné výši náklady spojené s opakovaným dodáním. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží pod podmínkou zaplacení plné kupní ceny.
Způsoby dodání
Dodání balíkem - poštou nebo přepravní společností. Zboží, které je skladem, bude odesláno do 3 pracovních dnů od data objednání. Zboží bude doručeno Kupujícímu v termínu do 2 pracovních dnů od odeslání.
Osobní odběr - po potvrzení od Prodávajícího, že je zboží připraveno k odběru, může Kupující zboží osobně odebrat v prodejně ŽS-PBK Trutnov s.r.o., K Bělidlu 171, 541 02 Trutnov, časech její prodejní doby (8 - 15 hod).
Zboží na objednávku:
Dodání dveří - 5 týdnů od složení požadované zálohy
dodání oken - 5 týdnů od složení požadované zálohy
dodání dveřního kování - max 14 dnů od složení požadované zálohy
ostatí - vždy uvedeno u konkrétního zboží
Cena dopravného bude stanovena dle vzdálenosti místa dodání od prodejny, způsobu dodání, hmotnosti a objemu objednaného zboží.
Platební podmínky:
Platbu za zboží lze uskutečnit:
· V hotovosti při převzetí dodávky (při dodání na dobírku, nebo při osobním odběru).
· Převodem na základě zálohové faktury (u zboží vyžadujícího zaplacení zálohy) - fakturovaná částka musí být připsána na účet prodávajícího nejpozději v den předcházející dnu plnění.
· Předem na bankovní účet (při dodání balíkem, nebo při osobním odběru).
Daňový doklad obdrží Kupující spolu se zbožím.
Platbu za dveře a obložky a další zboží vyráběné nebo jinak upravené na zakázku nebo dle přání zákazníka lze uskutečnit pouze předem převodem nebo složením hotovosti na prodejně na základě zálohové faktury. Obvykle bývá vystavena zálohová faktura na 50% celkové částky za objednané zboží. Rozhodující pro stanovení dodací lhůty je datum připsání částky na účet provozovatele.
5. Právo na vrácení zboží
Vchodové dveře, interiérové dveře Baranski a obložkové zárubně Baranski a platová okna jsou vyráběny Kupujícímu na zakázku. V případě zboží vyrobeného na zakázku, nelze uplatnit právo na vrácení zboží.
V ostatních případech má Kupující dle Občanského zákoníku právo na zrušení Kupní smlouvy do 14 dnů od doručení zboží. Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu zboží do 5 pracovních dnů po převzetí zboží od Kupujícího a to buď bankovním převodem, nebo v hotovosti. Cena za dopravu a poskytnuté služby nebude vrácena. Náklady na dopravu zboží zpět k Prodávajícímu jdou k tíži Kupujícího. Před odesláním zboží je Kupující povinen kontaktovat Prodávajícího ohledně zajištění vhodného způsobu balení a dopravy za zboží.
Bude-li Prodávajícímu doručeno zboží poškozené v důsledku nevhodného zabalení, nebo nevhodného způsobu přepravy, nebude možno vrátit kupní cenu v plné výši.
6. Reklamace a záruka
Naše zboží vyniká výbornou kvalitou zpracování a veškeré odesílané produkty jsou pečlivě kontrolovány, tudíž počet řešených reklamací je minimální! Podíl reklamovaných objednávek na celkovém počtu vyřízených objednávek je 0,2 %. Pokud se však stane, že zboží je vadné, postupujte prosím dle reklamačního řádu – viz níže.
Reklamaci vyřídí Prodávající v souladu s platným právním řádem. Kupující je povinen zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil případné vady a poškození. Zásilku je nutné zkontrolovat spolu s dopravcem zásilky a odmítnout převzetí poškozené či neúplné zásilky. Pokud je zásilka poškozená či neúplná, je Kupující povinen sepsat s dopravcem záznam o škodě a tento Prodávajícímu neprodleně zaslat a současně Prodávajícímu oznámit tuto skutečnost telefonicky. Pokud Kupující podpisem v dokladech dopravce převzetí zásilky potvrdí, je zásilka považována za bezvadnou a na dodatečné reklamace nebude brán zřetel.
Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodné události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva, nebo dodáno nové zboží. Podepsáním přepravního listu Kupujícím souhlasí Kupující s převzetím zboží a stvrzuje, že zboží bylo řádně a včas dodáno.
Před prvním použitím zboží je Kupující povinen prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V případě nesprávného používání zboží nese odpovědnost Kupující.
Na veškeré zboží se vztahuje záruka 24 měsíců, není-li uvedeno jinak. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Záruka se nevztahuje na závady vzniklé použitím a instalací, které jsou v rozporu s návodem k obsluze, nebo všeobecnými zásadami, za závady vzniklé nedodržením pokynů pro údržbu, provoz nebo obsluhu zboží, za závady vzniklé nesprávnou přepravou a nesprávným skladováním, neodborným nebo nepřiměřeným zacházením.
Záruční doba počíná běžet okamžikem převzetí zboží.
Reklamační řád
Způsob vyřizování reklamací se řídí reklamačním řádem dodavatele.
1. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti smluvních stran při reklamaci zboží, služeb a práce a provádění záručních a pozáručních oprav. Reklamační řád se vztahuje na zboží, výrobky a služby (dále jen produkty) zakoupené v e-shopu pbk-stavebniny a jejichž reklamace je v souladu s tímto reklamačním řádem. Základní podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení dokladu o nabytí produktu, tj. daňového dokladu (faktura, pokladní doklad).
2. Nárok na uplatnění záruky
Kupující má právo uplatnit záruku jen na produkty, které vykazují vady, vztahuje se na ně záruka a byly zakoupeny u prodávajícího. Kupující je povinen zajistit kontrolu co nejdříve po jejich převzetí. Jestliže tak neučiní, může uplatnit nárok z vad zjištěných při této prohlídce pouze tehdy, když prokáže, že tyto produkty měly vady již v době převzetí těchto produktů.
Nárok na uplatnění reklamace zaniká v následujících případech:
· ztrátou dokladu o zakoupení zboží
· vyprší-li u reklamovaného produktu dnem převzetí do opravy záruční lhůta
· mechanickým nebo jiným poškozením produktu při používání za jiných podmínek, než pro které je produkt vyroben
· při nedodržení pokynů uvedených v návodu o použití výrobku nebo nesprávnou manipulací s výrobkem, ale i v důsledku takto vzniklých vad se náhrada škody ani případná reklamace neuznává.
3. Délka záruky
Prodávající, ve smyslu platných zákonů, poskytuje na produkty záruku 24 měsíců. Plnění záruční doby začíná dnem vystavení daňového dokladu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl produkt v záruční opravě. V případě výměny produktu za nový se případné další reklamace uplatňují na základě původního dokladu o nabytí produktu, tj. daňového dokladu (faktura, pokladní složenka).
Záruka se nevztahuje na tyto situace:
· U reklamovaného zboží uplynula záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla (běh lhůty a její prodlužování viz níže).
· Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
· Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
· Vada vznikla nesprávnou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží, pokud je v rozporu s obecně známými postupy či s návodem.
· Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav.
· Zboží bylo poškozeno živly.
4. Ceník oprav
Veškeré právem uplatněné záruční opravy jsou zdarma.
5. Způsob vyřízení reklamace
Kupujícímu je doporučeno, aby případnou reklamaci vždy nejprve telefonicky konzultoval s prodávajícím, kdy se dohodnou na jejím nejvhodnějším konkrétním řešení. Lhůta k vyřízení reklamace tak běží od telefonického uplatnění reklamace. Prodávající potvrdí výstupy z telefonického hovoru neprodleně na emailovou adresu kupujícího.
V případě, že je reklamace řešena zasláním zboží prodávajícímu, si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu a zasílané reklamované zboží případně pojistí.
U některých reklamací stačí zaslat fotografie emailem, aniž byste nám výrobek museli vracet, proto nás vždy nejdříve kontaktujte.
Oprávněná reklamace na vady výrobku se vztahuje pouze k popisu závady uvedené zákazníkem. Tato reklamace bude řešena opravou nebo výměnou do 30 dnů od předání produktu k reklamaci nebo výměnou při nemožnosti opravy produktu.
Oprávněná reklamace na vady výrobku se vztahuje pouze k popisu závady uvedené zákazníkem. Tato reklamace bude řešena opravou nebo výměnou do 30 dnů od předání produktu k reklamaci nebo výměnou při nemožnosti opravy produktu.
POKUD VÝROBEK REKLAMUJETE, INFORMUJTE NÁS O ZASLÁNÍ REKLAMACE E-MAILEM NEBO TELEFONICKY, NEŽ JEJ ZAŠLETE NA NAŠI ADRESU!
Reklamované zboží zakoupené u naší společnosti, na něž se vztahuje záruční lhůta, zašlete na adresu, která Vám bude sdělena po kontaktování naší firmy, zásilku označte slovem REKLAMACE. Výrobek zabalte do původního obalu, přiložte veškerou dokumentaci (fotokopie), která byla s výrobkem dodávána.
Je třeba také přidat dokument, na kterém musí být tyto údaje: Jméno a adresa odběratele, kontakt, označení výrobku, číslo faktury, na které byl výrobek nakoupen a popis závady.
Po přijetí zásilky bude výrobek předán reklamačnímu oddělení k vyřízení reklamace. Reklamované produkty zaslané zákazníkem na náklady prodávajícího (dobírka) nebudou přijaty. V případech v tomto reklamačním řádu neuvedených se bude postupovat podle občanského zákoníku.
6. Účinnost
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 1. 2013 a platí do vydání nového reklamačního řádu.
7. Ochrana osobních údajů
Osobní údaje zákazníků jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiku, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití.
Při prodeji zboží shromažďuje společnost www.pbk-stavebniny.cz pouze kontaktní údaje, konkrétně celé jméno, adresu, telefonní čísla a emailové adresy za účelem odeslání zboží a komunikace se zákazníky. Kupující souhlasí s tím, že tyto údaje mohou být použity prodávajícím k výše uvedenému účelu. Tyto údaje nejsou poskytovány třetím stranám vyjma dopravců. O změně osobních údajů, nebo jejich vymazání lze požádat osobně, telefonicky nebo e-mailem.











